Vladimir Nabokov, 1899-1977
Ρωσοαμερικανός συγγραφέας
Ρωσοαμερικανός συγγραφέας
Γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη. Ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας. Σε ηλικία 19 ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στην Αγγλία. Σπούδασε στο Καίμπριτζ. Έγραψε τα πρώτα του βιβλία στα Ρωσικά, κέρδισε όμως την παγκόσμια αναγνώριση με τα βιβλία που έγραψε στα Αγγλικά.
Η νουβέλα του Λολίτα (1955) θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά βιβλία του 20ου αιώνα.
Ο Ναμπόκωφ ήταν επίσης εντομολόγος (είχε πάθος με τις πεταλούδες) και συνθέτης προβλημάτων σκακιού.
Η νουβέλα του Λολίτα (1955) θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά βιβλία του 20ου αιώνα.
Ο Ναμπόκωφ ήταν επίσης εντομολόγος (είχε πάθος με τις πεταλούδες) και συνθέτης προβλημάτων σκακιού.
Αριθμός Αφορισμών: 51 | Αναγνώσεις: 15,475 |
Αφορισμοί
Τίποτε δεν ζωντανεύει το παρελθόν πιο αποτελεσματικά από μια μυρωδιά που έχει συσχετισθεί μ’ αυτό. άρεσε σε 133 |
Ο καλός αναγνώστης ταυτίζεται όχι με το αγόρι ή το κορίτσι στο βιβλίο, αλλά με το μυαλό που σκέφτηκε και συνέθεσε το βιβλίο. άρεσε σε 42 |
Μεγαλοφυΐα είναι να βρίσκεις την αόρατη σύνδεση ανάμεσα στα πράγματα. άρεσε σε 33 |
Η ύπαρξη είναι μια σειρά υποσημειώσεων σε ένα τεράστιο, σκοτεινό, μισοτελειωμένο αριστούργημα. άρεσε σε 32 |
Ο παφλασμός ενός κύματος δεν μπορεί να εξηγήσει ολόκληρη τη θάλασσα. άρεσε σε 30 |
Είναι κρίμα που δεν μπορεί να φανταστεί κανείς αυτό που δεν μπορεί να το συγκρίνει με τίποτα. Μεγαλοφυΐα είναι ένας Αφρικανός που ονειρεύεται το χιόνι. άρεσε σε 30 |
Ένας συγγραφέας πρέπει να διαθέτει την ακρίβεια ενός ποιητή και τη φαντασία ενός επιστήμονα. άρεσε σε 25 |
Η ζωή είναι μια πολύ μεγάλη έκπληξη. Δεν βλέπω το λόγο γιατί ο θάνατος να μην είναι ακόμα μεγαλύτερη. άρεσε σε 24 |
Η φαντασία μας πετάει και εμείς είμαστε η σκιά της πάνω στη γη. άρεσε σε 24 |
Και μετά θα ‘ρθει κάποια μέρα που το τελευταίο πρόσωπο που θα με θυμάται θα πεθάνει. άρεσε σε 24 |
Ένα έργο τέχνης δεν έχει καμιά απολύτως σημασία για την κοινωνία. Είναι σημαντικό μόνο για το άτομο. άρεσε σε 23 |
Είναι μικρός ο δρόμος από το αλληλούια στο γιούχα. άρεσε σε 23 |
Η μοιχεία είναι ο πιο συμβατικός τρόπος να ανυψωθείς πέρα από το συμβατικό. άρεσε σε 22 |
Ε, για μια φορά, ας είμαι γλοιώδης, βαρέθηκα να είμαι κυνικός. άρεσε σε 21 |
Ο μόνος αληθινός αριθμός είναι το ένα, οι υπόλοιποι είναι απλά επαναλήψεις. άρεσε σε 21 |
Το στυλ και η δομή είναι τα βασικά σε ένα βιβλίο. Οι μεγάλες ιδέες είναι μπαρούφες. άρεσε σε 20 |
Η μοναξιά σαν κατάσταση μπορεί να διορθωθεί, αλλά σαν ψυχική προδιάθεση είναι μια αθεράπευτη ασθένεια. άρεσε σε 20 |
H περιέργεια είναι ανυπακοή στην πιο αγνή της μορφή. άρεσε σε 19 |
Ξέρεις, αυτό που κάνει τον θάνατο τόσο τρομακτικό είναι ότι είσαι εντελώς μόνος. άρεσε σε 18 |
Κανένας συγγραφέας δεν έχει δημιουργήσει με λιγότερη έμφαση τόσο παθιασμένους χαρακτήρες όσο ο Τσέχωφ. άρεσε σε 16 |
Η ψυχανάλυση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εφαρμογή αρχαίων ελληνικών μύθων στα γεννητικά όργανα. άρεσε σε 16 |
Όταν σκέφτομαι, σκέφτομαι σαν ιδιοφυΐα, όταν γράφω, γράφω σαν εξαιρετικός συγγραφέας, όταν μιλάω, μιλάω σαν μικρό παιδί. (Ο Ναμπόκωφ, γεννημένος στη Ρωσία, έγραφε εξαιρετικά στα Αγγλικά, αλλά τα μιλούσε πολύ άσχημα) άρεσε σε 15 |
Οι απέχθειές μου είναι απλές: βλακεία, καταπίεση, έγκλημα, βαναυσότητα, απαλή μουσική. άρεσε σε 14 |
Ένα λογοτεχνικό αριστούργημα είναι ένας πρωτότυπος κόσμος και σαν τέτοιος είναι πολύ πιθανό να μην ταιριάζει με τον κόσμο του αναγνώστη. άρεσε σε 14 |
Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά, την τελευταία ματιά, με κάθε και παντοτινή ματιά. άρεσε σε 14 |
Τόσα χρόνια που έχω υποφέρει κρυφά μού έχουν διδάξει έναν υπεράνθρωπο αυτοέλεγχο. άρεσε σε 13 |
Στις μέρες μας πρέπει να είσαι επιστήμονας αν θέλεις να γίνεις δολοφόνος. άρεσε σε 11 |
Για να απολαύσουμε τη ζωή, δεν θα πρέπει να απολαμβάνουμε υπερβολικά τη ζωή. άρεσε σε 11 |
Όταν μετατρέπεις ένα μυθιστόρημα σε σενάριο για ταινία είναι σαν να κάνεις μια σειρά από σκαριφήματα για έναν πίνακα ζωγραφικής που από καιρό είναι ολοκληρωμένος και κορνιζαρισμένος. άρεσε σε 10 |
Όταν ακούω έναν κριτικό να σχολιάζει την ειλικρίνεια ενός συγγραφέα, ξέρω πως είτε ο κριτικός είτε ο συγγραφέας είναι ηλίθιος. άρεσε σε 10 |
Και τα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα είναι ασήμαντα πταίσματα, αλλά χωρίς τρία από αυτά, τη Ματαιοδοξία, το Πάθος και την Τεμπελιά, η ποίηση ίσως δεν είχε γεννηθεί ποτέ. άρεσε σε 10 |
Νομίζω πως όλα είναι θέμα αγάπης. Όσο πιο πολύ αγαπάς μια ανάμνηση, τόσο πιο δυνατή και παράξενη γίνεται. άρεσε σε 10 |
Όταν ήταν οκτώ χρονών είπε στη μητέρα του ότι ήθελε να βάψει τον αέρα. άρεσε σε 9 |
Οι -ισμοί και οι -ιστές έρχονται και παρέρχονται, η τέχνη μένει. άρεσε σε 9 |
Μπορείτε να βρείτε πολύ ερωτισμό στο έργο κάθε συγγραφέα. Αυτό που εσείς αποκαλείτε ερωτισμό, είναι μία μόνο από τις πιρουέτες της τέχνης του μυθιστορήματος. άρεσε σε 9 |
Ενώ ο επιστήμονας βλέπει όλα όσα γίνονται σε ένα σημείο του χώρου, ο ποιητής αισθάνεται όλα όσα γίνονται σε ένα σημείο του χρόνου. άρεσε σε 9 |
Τη συνείδηση κάθε πολύχρωμης πεταλούδας τη βαραίνει ο θάνατος μια κάμπιας. άρεσε σε 9 |
Ήξερα ότι είχα ερωτευτεί τη Λολίτα για πάντα. Αλλά επίσης ήξερα ότι η Λολίτα δεν θα ήταν για πάντα Λολίτα. άρεσε σε 8 |
Όλες οι θρησκείες βασίζονται σε μια απαρχαιωμένη ορολογία. άρεσε σε 8 |
Όλες οι πληροφορίες που έχω για τον εαυτό μου προέρχονται από πλαστά στοιχεία. άρεσε σε 8 |
Στην πραγματικότητα ήταν ένας απαισιόδοξος και, όπως όλοι οι απαισιόδοξοι, ένας γελοιωδώς ασήμαντος άνθρωπος. άρεσε σε 8 |
Η σάτιρα είναι μάθημα, η παρωδία παιχνίδι. άρεσε σε 7 |
Η φαντασία μας πετάει. Είμαστε η σκιά της πάνω στη γη. άρεσε σε 6 |
Ζούμε με την κρυφή ελπίδα ότι θα υπάρχουν νύμφες στα ύδατα της Στυγός. άρεσε σε 5 |
Η δουλειά του συγγραφέα είναι να ανεβάσει τον κύριο χαρακτήρα του βιβλίου του επάνω σε ένα δέντρο, και μόλις ανέβει εκεί πάνω, να αρχίσει να του πετάει πέτρες. άρεσε σε 5 |
Έχω την αίσθηση ότι κάτι στο μυαλό μου δηλητηριάζει όλα τα άλλα. άρεσε σε 5 |
Η φιλοσοφία είναι επινόηση των πλουσίων. άρεσε σε 4 |
Στις πορνογραφικές νουβέλες, η δράση αναγκαστικά περιορίζεται στη συνουσία των στερεοτύπων. άρεσε σε 4 |
Γνωρίζω περισσότερα απ’ όσα μπορώ να εκφράσω με λέξεις, και τα λίγα που μπορώ να εκφράσω δεν θα μπορούσα να τα εκφράσω αν ήξερα περισσότερα. άρεσε σε 4 |
Αυτό που σώζει ένα λογοτεχνικό έργο από τη μούχλα και τη σκουριά δεν είναι η κοινωνική του σημασία, αλλά η τέχνη του, μόνο η τέχνη του. άρεσε σε 3 |
Παραδοξολογίες
Μη θυμώνετε με τη βροχή. Απλά δεν ξέρει πώς να πέφτει προς τα πάνω. άρεσε σε 36 |
Παρόμοιες Πηγές Γνωμικών
Μανώλης Παπαθανασίου 2008 – 2024