Τζέιμς Μπόλντουιν, 1924-1987
Αμερικανός συγγραφέας
Αμερικανός συγγραφέας
Έγραψε μυθιστορήματα, θεατρικά, δοκίμια. Γεννήθηκε στο Χάρλεμ και έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του εκτός ΗΠΑ, κυρίως στο Παρίσι, αλλά και στην Κωνσταντινούπολη.
Όταν πέθανε στα 63 του από καρκίνο στομάχου είχε ήδη καθιερωθεί σαν μια από τις εξέχουσες μορφές του αγώνα για ισότητα και πολιτικά δικαώματα στην Αμερική.
Το πρώτο του μυθιστόρημα, Go Tell It on the Mountain (1953) βασίζεται στις εμπειρίες του ως νεαρού ιεροκήρυκα στο Χάρλεμ. Ακολούθησε το Giovanni’s Room, που ερευνά το ζήτημα του ομοφυλοφιλικού έρωτα. Το Another Country (1963) προκάλεσε μεγάλη αίσθηση και το 1964 ακολούθησαν το Nobody Knows my Name και το Notes of a Native Son, τα οποία περιέχουν αρκετές από τις ιστορίες και τα δοκίμια που του χάρισαν φήμη τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη.
Η προκλητική και ιδιοφυής γραφή του είχε μεγάλη απήχηση και στο λευκό προοδευτικό κοινό των 50s και 60s.
Όταν πέθανε στα 63 του από καρκίνο στομάχου είχε ήδη καθιερωθεί σαν μια από τις εξέχουσες μορφές του αγώνα για ισότητα και πολιτικά δικαώματα στην Αμερική.
Το πρώτο του μυθιστόρημα, Go Tell It on the Mountain (1953) βασίζεται στις εμπειρίες του ως νεαρού ιεροκήρυκα στο Χάρλεμ. Ακολούθησε το Giovanni’s Room, που ερευνά το ζήτημα του ομοφυλοφιλικού έρωτα. Το Another Country (1963) προκάλεσε μεγάλη αίσθηση και το 1964 ακολούθησαν το Nobody Knows my Name και το Notes of a Native Son, τα οποία περιέχουν αρκετές από τις ιστορίες και τα δοκίμια που του χάρισαν φήμη τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη.
Η προκλητική και ιδιοφυής γραφή του είχε μεγάλη απήχηση και στο λευκό προοδευτικό κοινό των 50s και 60s.
Αριθμός Αφορισμών: 16 | Αναγνώσεις: 2,938 |
Αφορισμοί
Το πιο επικίνδυνο δημιούργημα κάθε κοινωνίας είναι ο άνθρωπος που δεν έχει τίποτα να χάσει. άρεσε σε 88 |
Τα παιδιά ποτέ δεν τα καταφέρνουν να ακούν τους μεγαλύτερους, αλλά πάντα καταφέρνουν να τους μιμούνται. άρεσε σε 24 |
Νομίζεις ότι ο πόνος και οι στεναχώριες σου δεν έχουν προηγούμενο σ’ αυτόν τον κόσμο, και μετά διαβάζεις. άρεσε σε 20 |
Αν δεν είμαι αυτό που λες ότι είμαι, τότε δεν είσαι αυτός που νομίζεις ότι είσαι. άρεσε σε 20 |
Δεν μπορώ να πιστέψω αυτό που λες, επειδή βλέπω αυτό που κάνεις. άρεσε σε 17 |
Το να είσαι νέγρος σ’ αυτήν τη χώρα και σχετικά συνειδητοποιημένος σημαίνει να είσαι συνέχεια οργισμένος. άρεσε σε 16 |
Το θύμα που είναι σε θέση να περιγράψει την κατάσταση του θύματος έχει πάψει να είναι θύμα. Έχει γίνει απειλή. άρεσε σε 16 |
Ούτε ο έρωτας ούτε ο φόβος σε τυφλώνει. Είναι η αδιαφορία που σε τυφλώνει. άρεσε σε 16 |
Το αδιαπραγμάτευτο τίμημα της μόρφωσης είναι η συνειδητοποίηση αυτών που δεν ξέρουμε. άρεσε σε 15 |
Τα λεφτά τελικά ήταν ακριβώς σαν το σεξ. Δεν σκεφτόσουν τίποτε άλλο όταν δεν το είχες και σκεφτόσουν άλλα πράγματα όταν το είχες. άρεσε σε 11 |
Το μέλλον είναι σαν τον παράδεισο. Όλοι το εξυμνούν, αλλά κανένας δεν θέλει να πάει εκεί τώρα. άρεσε σε 9 |
Κάθε μίσος είναι πάντα μίσος κατά του εαυτού μας, και υπάρχει κάτι το αυτοκαταστροφικό γύρω από αυτό. άρεσε σε 8 |
Σ’ αυτή τη χώρα, αν είσαι καλλιτέχνης, θεωρείσαι εγκληματίας. Όχι επειδή είσαι ενημερωμένος, που από μόνο του είναι αρκετά κακό, αλλά επειδή βλέπεις πράγματα που οι άλλοι δεν παραδέχονται ότι υπάρχουν. άρεσε σε 8 |
Ίσως το σπίτι δεν είναι ένα μέρος, αλλά απλά μια αμετάκλητη κατάσταση. άρεσε σε 7 |
Κανένας δεν μπορεί να ξέρει τι πρόκειται να συμβεί. Ό,τι συμβαίνει, συμβαίνει για πρώτη φορά και για μοναδική φορά. άρεσε σε 7 |
Οι λαοί είναι παγιδευμένοι στην ιστορία και η ιστορία έχει παγιδευτεί από αυτούς. άρεσε σε 3 |
Παρόμοιες Πηγές Γνωμικών
Μανώλης Παπαθανασίου 2008 – 2024