Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
Ασχολήθηκε σχεδόν με όλους τους τομείς της ανθρώπινης γνώσης.
Αριθμός Αφορισμών: 129 | Αναγνώσεις: 131,998 |
Αρχαία Γνωμικά
Ο κόσμος σκηνή, ο βίος πάροδος. Ήλθες, είδες, απήλθες. άρεσε σε 839 |
Ανοήμονες βιούσι ού τερπόμενοι βιούν. Οι ανόητοι ζουν χωρίς να είναι ευχαριστημένοι που ζουν. άρεσε σε 581 |
Άνθρωποι τύχης είδωλον επλάσαντο, πρόφασιν ιδίης αβουλίης. Οι άνθρωποι επινόησαν τη θεά της τύχης για να δικαιολογήσουν τη δική τους έλλειψη θέλησης. άρεσε σε 527 |
Υπό γυναικός άρχεσθαι ύβρις αν ανδρί είη εσχάτη. Το να εξουσιάζεται ένας άντρας από μια γυναίκα είναι ο μεγαλύτερος εξευτελισμός. άρεσε σε 343 |
Πολλοί δρώντες τα αίσχιστα, λόγους τους αρίστους ασκέουσι. άρεσε σε 254 |
Ο κόσμος αλλοίωσις, ο βίος υπόληψις. Ο κόσμος είναι μια [συνεχής] αλλαγή, η ζωή είναι γέννημα της φαντασίας. (η φράση υπάρχει και στον Μάρκο Αυρήλιο, “Τα εις εαυτόν” δ’ 3) άρεσε σε 252 |
Νηπίοισιν ου λόγος, αλλά ξυμφορή γίνεται διδάσκαλος. Για τους ανόητους, δάσκαλος δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά. άρεσε σε 251 |
Ο γέρων νέος εγένετο, ο δε νέος άδηλον ει εις γήρας αφίξεται. Ο γέρος υπήρξε νέος αλλά ο νέος δεν είναι σίγουρο ότι θα φτάσει να γίνει γέρος. άρεσε σε 248 |
Χαλεπόν άρχεσθαι υπό χερείονος. Είναι σκληρό να σε εξουσιάζει κάποιος κατώτερος. άρεσε σε 245 |
Ποθητός είναι μάλλον ή φοβερός κατά βίον προαιρού. Ον πάντες φοβούνται, πάντας φοβείται. Διάλεξε να είσαι αγαπητός παρά να σε φοβούνται. Αυτός που τον φοβούνται όλοι, τους φοβάται όλους. άρεσε σε 224 |
Γυνή πολλά ανδρός οξυτέρη προς κακοφραδμοσύνην. Η γυναίκα είναι πιο ξύπνια από τον άντρα στις πονηριές. άρεσε σε 203 |
Βίος ανεόρταστος μακρά οδός απανδόχευτος. Μια ζωή χωρίς γιορτές [και πανηγύρια] είναι σαν ένας μακρύς δρόμος χωρίς πανδοχείο. άρεσε σε 177 |
Ημερήσιοι ύπνοι σώματος όχλησιν ή ψυχής αδημοσύνην ή αργίην ή απαιδευσίην σημαίνουσι. Ο ύπνος την ημέρα φανερώνει ή σωματικό πρόβλημα ή ψυχική αναστάτωση ή τεμπελιά ή αμορφωσιά. άρεσε σε 158 |
Μη πάντα επίστασθαι προθύμεο, μη πάντων αμαθής γένη. Μην επιθυμείς να τα μάθεις καλά όλα για να μη μείνεις αμαθής σε όλα. άρεσε σε 154 |
Ένιοι, πόλεων μεν δεσπόζουσι, γυναιξί δε δουλεύουσι. Κάποιοι κυβερνούν πόλεις αλλά είναι δούλοι γυναικών. άρεσε σε 151 |
Αγαθόν ού το μη αδικείν, αλλά το μηδέν θέλειν. Το καλό [και σωστό] είναι όχι μόνο να μην αδικείς αλλά ούτε να θέλεις να το κάνεις. άρεσε σε 145 |
Πλείονες εξ ασκήσεως αγαθοί γίνονται ή από φύσεως. Οι περισσότεροι γίνονται ικανοί με την άσκηση παρά από τη φύση τους. άρεσε σε 129 |
Πολλοί πολυμαθέες νόον ουκ έχουσιν. Πολλοί που είναι πολυμαθείς δεν έχουν μυαλό. άρεσε σε 128 |
Μη δια φόβον, αλλά δια το δέον απέχεσθε αμαρτημάτων. Όχι από φόβο, αλλά επειδή έτσι είναι το σωστό πρέπει να απέχει κανείς από τα αμαρτήματα [και τις αδικίες]. άρεσε σε 113 |
Γήρας και πενία δύο τραύματα δυσθεράπευτα. άρεσε σε 112 |
Αρχάς είναι των όλων ατόμους και κενόν, τα δ’ άλλα πάντα νενομίσθαι. Τα άτομα και το κενό είναι η αρχή των πάντων και τα υπόλοιπα είναι κατασκευάσματα του νου. (από τον Διογένη Λαέρτιο) άρεσε σε 112 |
Μεγαλοψυχίη το φέρειν πραέως πλημμέλειαν. Είναι μεγαλοψυχία να αντιμετωπίζεις με πραότητα ένα μικρό σφάλμα. άρεσε σε 109 |
Ανθρώποις πάσι ταυτό αγαθόν και αληθές. Ηδύ δε άλλω άλλο. Για όλους τους ανθρώπους, το καλό και το αληθινό είναι το ίδιο. Αυτό που προκαλεί ευχαρίστηση όμως είναι διαφορετικό στον καθέναν. άρεσε σε 109 |
Ζην ουκ άξιος, ότω μηδείς εστι χρηστός φίλος. Δεν είναι άξιος να ζει αυτός που δεν έχει ούτε έναν καλό φίλο. άρεσε σε 105 |
Τω ανθρώπω μικρώ κόσμω όντι. Ο άνθρωπος είναι ένας μικρόκοσμος. άρεσε σε 105 |
Χρήματα πορίζειν μεν ουκ αχρείον, εξ αδικίης δε πάντων κάκιον. Να αποκτάς αγαθά δεν είναι αισχρό· όμως, το να τα αποκτάς αδικώντας, είναι το χειρότερο από όλα. άρεσε σε 102 |
Το αεί μέλλειν ατελέας ποιέει τας πρήξιας. Η διαρκής αναβολή δεν ολοκληρώνει τις πράξεις. άρεσε σε 101 |
Του κακού εκλογήν ποιούμενος, το ελάχιστον εξελεξάμην. Αναγκασμένος να διαλέξω κάτι κακό, διάλεξα το ελάχιστο. (δικαιολογούμενος που είχε παντρευτεί μικρόσωμη γυναίκα) άρεσε σε 98 |
Τόλμα πρήξιος αρχή, τύχη δε τέλεος κυρίη. Η τόλμη είναι η αρχή κάθε πράξης, όμως η τύχη καθορίζει το τέλος. άρεσε σε 97 |
Ιατρική μεν σώματος νόσους ακέεεται, σοφίη δε ψυχήν παθών αφαιρείται. Η ιατρική θεραπεύει τις νόσους του σώματος και η σοφία αφαιρεί τους πόνους της ψυχής. άρεσε σε 96 |
Μηδέν εκ του μη όντος γίνεσθαι μηδ’ ες το μη ον φθείρεσθαι. άρεσε σε 94 |
Ανδρί σοφώ πάσα γη βατή, ψυχής γαρ αγαθής πατρίς ο ξύμπας κόσμος. άρεσε σε 92 |
Μούνοι θεοφιλέες, όσοις εχθρόν το αδικέειν. Είναι αγαπητοί στους θεούς μόνο όσοι εχθρεύονται την αδικία. άρεσε σε 88 |
Κίβδηλοι και αγαθοφανέες οι λόγω μεν άπαντα, έργω δε ουδέν έρδοντες. Κάλπικοι και υποκριτές είναι όσοι με τα λόγια κάνουν τα πάντα, ενώ στην πράξη δεν κάνουν τίποτα. άρεσε σε 88 |
Κρέσσον τα οικήια ελέγχειν αμαρτήματα ή τα οθνεία. Είναι προτιμότερο να εξετάζεις τα δικά σου λάθη παρά των άλλων. άρεσε σε 87 |
Κτηνέων μεν ευγένεια η του σκήνεος ευσθένεια, ανθρώπων δε η του ήθεος ευτροπίη. Στα ζώα η καλή ράτσα φαίνεται από το γερό σώμα και στους ανθρώπους από τον καλό χαρακτήρα. άρεσε σε 83 |
Ην μη πολλών επιθυμέης τα ολίγα τοι πολλά δόξει. Αν δεν επιθυμείς πολλά, τα λίγα θα σου φαίνονται πολλά. άρεσε σε 80 |
Φθόνος έλκος εστι της αληθείας. Ο φθόνος είναι πληγή της αλήθειας. άρεσε σε 78 |
Σώματος κάλλος ζωώδες ήν μη νους υπή. Η ομορφιά του σώματος είναι ζωώδες χαρακτηριστικό αν από κάτω δεν υπάρχει μυαλό. άρεσε σε 77 |
Από ομονοίης τα μεγάλα έργα. άρεσε σε 76 |
Λήθη των ιδίων κακών θρασύτητα γεννά. Όποιος ξεχνά τα δικά του σφάλματα, αποθρασύνεται. άρεσε σε 76 |
Παιδός, ουκ ανδρός το αμέτρως επιθυμείν. Οι υπέρμετρες επιθυμίες χαρακτηρίζουν παιδιά και όχι τον άνδρα. άρεσε σε 74 |
Ουδ’ υφ’ ενός φιλέεσθαι ο φιλέων μηδένα. Από κανέναν δεν αγαπιέται αυτός που δεν αγαπάει κανέναν. άρεσε σε 73 |
Αγαθόν ή είναι χρεών ή μιμείσθαι. Πρέπει να είσαι καλός ή να προσποιείσαι ότι είσαι. άρεσε σε 72 |
Αμαρτίης αιτίη η αμαθίη του κρέσσονος. Αιτία της κακής πράξης είναι η ανοησία του ισχυρότερου. άρεσε σε 71 |
Αληθομυθέειν χρεών, ου πολυλογέειν. Έχουμε χρέος να λέμε την αλήθεια, όχι να λέμε πολλά. άρεσε σε 71 |
Πολλοί δοκέοντες είναι φίλοι ουκ εισί, και ου δοκέοντες εισίν. Πολλοί που φαίνονται να είναι φίλοι δεν είναι και άλλοι, ενώ δεν φαίνονται, είναι. άρεσε σε 71 |
Ετεή δε ουδέν ίδμεν. Εν βυθώ γαρ η αλήθεια. Δεν γνωρίζουμε τίποτα στην πραγματικότητα, επειδή η αλήθεια είναι στον βυθό. άρεσε σε 70 |
Μέγα το εν συμφορήσι, φρονέειν ά δει. Είναι σπουδαίο να σκέφτεσαι αυτά που πρέπει στις συμφορές. άρεσε σε 69 |
Οικήιον ελευθερίης παρρησίη. Γνώρισμα της ελευθερίας είναι η παρρησία (ελεύθερη έκφραση γνώμης). άρεσε σε 67 |
Κρέσσον άρχεσθαι τοις ανοήτοισιν ή άρχειν. Καλύτερα οι ανόητοι να διοικούνται παρά να διοικούν. άρεσε σε 63 |
Προβουλεύεσθαι κρείσσον προ των πράξεων ή μετανοείν. Είναι προτιμότερο α σκέφτεσαι πριν από τις πράξεις παρά να μετανοείς αργότερα. άρεσε σε 62 |
Ηδοναί άκαιροι τίκτουσιν αηδίας. άρεσε σε 60 |
Ο χρημάτων παντελών ήσσων ουκ αν ποτέ είη δίκαιος. Ο υποταγμένος σε υλικά αγαθά δεν μπορεί να είναι ποτέ δίκαιος. άρεσε σε 59 |
Δόξα και πλούτος άνευ συνέσεως ουκ ασφαλή κτήματα. άρεσε σε 57 |
Μικρά διδόναι μάλλον ή μεγάλα εγγυάν. Καλύτερα να δίνεις λίγα παρά να εγγυάσαι πολλά. άρεσε σε 55 |
Ανοήμονες ζωής ορέγονται θάνατον δεδοικότες. Οι ανόητοι θαυμάζουν τον θάνατο επειδή φοβούνται τη ζωή. άρεσε σε 52 |
Εύ λογίζεσθαι, εύ λέγειν και πράττειν ά δει. Να σκέφτεσαι σωστά, να μιλάς σωστά και να κάνεις αυτά που πρέπει. άρεσε σε 51 |
Των ημαρτημένων άνθρωποι μεμνέαται μάλλον ή των εύ πεποιημένων. Οι άνθρωποι θυμούνται περισσότερο τα λάθη παρά τις σωστές ενέργειες. άρεσε σε 51 |
Το μη δύνασθαι βοηθείν τοις φίλοις, απορίας, το δε μη βούλεσθαι, κακίας τεκμήριον. Το να μην μπορείς να βοηθήσεις τους φίλους είναι τεκμήριο φτώχειας και το να μη θέλεις τεκμήριο κακίας. άρεσε σε 50 |
Μεγάλα βλάπτουσι τους αξυνέτους οι επαινέοντες. Οι κόλακες κάνουν μεγάλη ζημιά στους ανόητους. άρεσε σε 49 |
Δόκιμος ανήρ και αδόκιμος ουκ εξ ών πράσσει μόνον, αλλά και εξ ών βούλεται. Ο άξιος και ο ανάξιος δεν φαίνονται μόνο από όσα κάνουν, αλλά και από όσα θέλουν. άρεσε σε 49 |
Ευτυχής ο επί μετρίοισι χρήμασιν ευθυμεόμενος, δυστυχής δε ο επί πολλοίσι δυσθεόμενος. Ευτυχισμένος αυτός που με λίγα πράγματα είναι χαρούμενος και δυστυχισμένος εκείνος που έχοντας πολλά πράγματα, δεν μπορεί να χαρεί. άρεσε σε 48 |
Κόσμος ολιγομυθίη γυναικί. Στολίδι για τη γυναίκα είναι τα λίγα λόγια. άρεσε σε 48 |
Νόμω και άρχοντι και τω σοφωτέρω είκειν κόσμιον. Στο νόμο, στον άρχοντα και στον σοφό είναι σωστό να υποχωρεί κανείς. άρεσε σε 47 |
Πλεονεξίη το πάντα λέγειν, μηδέν δε εθέλειν ακούειν. Είναι πλεονεξία το να λες τα πάντα, αλλά να μη θέλεις να ακούς τίποτα. άρεσε σε 47 |
Ούτε τέχνη ούτε σοφίη εφικτόν, εάν μη μάθη τις. Δεν μπορείς να μάθεις τέχνη ούτε να αποκτήσεις σοφία χωρίς εκπαίδευση. άρεσε σε 47 |
Απείρους τε είναι κόσμους και γενητούς και φθαρτούς. Υπάρχουν άπειροι κόσμοι που είναι δημιουργημένοι και φθαρτοί. άρεσε σε 46 |
Λόγος έργου σκιή. Ο λόγος είναι η σκιά τής πράξης. (εννοώντας ότι ο λόγος είναι πολύ κατώτερος από τα έργα) άρεσε σε 45 |
Γίνεται δε εκ του φρονείν τρία ταύτα: βουλεύεσθαι καλώς, λέγειν αναμαρτήτως και πράττειν ά δει. Από τη σοφία ωφελείσαι σε τρία πράγματα: παίρνεις σωστές αποφάσεις, μιλάς σωστά και κάνεις αυτά που πρέπει. άρεσε σε 42 |
Η τέκνοις άγαν χρημάτων συναγωγή πρόφασίς εστι φιλαργυρίης. Η συσσώρευση χρημάτων για χάρη των παιδιών είναι πρόφαση για τη φιλαργυρία. άρεσε σε 42 |
Ούτε λόγος εσθλός φαύλην πρήξιν αμαυρίσκει, ούτε πρήξις αγαθή λόγου βλασφημίη λυμαίνεται. Ούτε ένας καλός λόγος μπορεί να εξαλείψει μια κακή πράξη, ούτε μια καλή πράξη μπορεί να μολυνθεί από την κακολογία. άρεσε σε 42 |
Εν ευτυχίη φίλον ευρείν εύπορον, εν δε δυστυχίη πάντων απορώτατον. Στην ευτυχία είναι εύκολο να βρεις φίλους, στη δυστυχία δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκολο. άρεσε σε 41 |
Ευδαιμονίη ουκ εν βοσκήμασιν οικεί ουδέ εν χρυσώ. Ψυχή οικητήριον δαίμονος. Η ευτυχία δεν βρίσκεται στα κοπάδια [που έχεις], ούτε στον χρυσό. Η ψυχή είναι η κατοικία της ευδαιμονίας. (κάνοντας και λογοπαίγνιο με τη γλωσσική ρίζα της ευδαιμονίας από το δαίμων=θεός) άρεσε σε 40 |
Γαμβρόν ο μεν επιτυχών, εύρεν υιόν. Ο δε αποτυχών, απώλεσε και θυγατέρα. άρεσε σε 39 |
Δύο φησίν είναι γνώσεις: την μεν δια των αισθήσεων την δε δια της διανοίας. άρεσε σε 39 |
Μη ύποπτος προς άπαντας, αλλ’ ευλαβής γίνου και ασφαλής. Μην είσαι καχύποπτος με όλους, αλλά να είσαι προσεκτικός, οπότε θα είσαι ασφαλής. άρεσε σε 39 |
Πατρός σωφροσύνη μέγιστον τέκνοις παράγγελμα. άρεσε σε 37 |
Ανοήμονες των απεόντων ορέγονται τα δε παρεόντα αμαλδύνουσιν. Οι ανόητοι θαυμάζουν τα περασμένα και αφήνουν ανεκμετάλλευτα τα παρόντα. άρεσε σε 35 |
Τους πόνους διώκειν, αφ’ ών τα μεγάλα και λαμπρά γίγνονται τοις ανθρώποις. Να επιδιώκεις τις κοπιώδεις προσπάθειες που φέρνουν τα μεγάλα και λαμπρά επιτεύγματα στους ανθρώπους. άρεσε σε 34 |
Μη πάσιν, αλλά τοις δοκίμοισι πιστεύειν. Να μη τους εμπιστεύεσαι όλους, αλλά μόνο αυτούς που είναι άξιοι της εμπιστοσύνης σου. άρεσε σε 34 |
Μικραί χάριτες εν καιρώ μέγισται τοις λαμβάνουσι. Οι μικρές χάρες την κατάλληλη στιγμή είναι πολύ μεγάλες γι’ αυτούς που τις δέχονται. άρεσε σε 33 |
Καλόν μεν τον αδικέοντα κωλύειν. Ει δε μη, μη ξυναδικέειν. Καλό είναι να εμποδίζεις αυτόν που αδικεί. Αν δεν μπορείς, [τουλάχιστον] μην αδικείς και συ μαζί του. άρεσε σε 33 |
Ανοήμονες δηναιότητος ορέγονται ου τερπόμενοι δηναιότητι. Οι ανόητοι επιθυμούν τη μακροζωία χωρίς να απολαμβάνουν τη μακροζωία. άρεσε σε 32 |
Πάντων κάκιστον η ευπετείη παιδεύσαι την νεότητα. Αύτη γαρ εστιν ή τίκτει τας ηδονάς ταύτας, εξ ών η κακότης γίγνεται. Το χειρότερο στοιχείο στην εκπαίδευση της νεολαίας είναι η ευκολία. Διότι αυτή γεννάει εκείνες τις ηδονές, από τις οποίες προέρχονται άσχημες καταστάσεις. άρεσε σε 32 |
Ο αδικών του αδικουμένου κακοδαιμονέστερος. άρεσε σε 31 |
Δημόκριτος την φιλαργυρίαν έλεγε μητρόπολιν πάσης κακίας. άρεσε σε 30 |
Φόβος κολακείην μεν εργάζεται, εύνοιαν δε ουκ έχει. Ο φοβισμένος μεταχειρίζεται την κολακεία, αλλά δεν εξασφαλίζει την εύνοια. άρεσε σε 30 |
Αι περί τι σφοδραί ορέξεις τυφλούσιν εις τάλλα την ψυχήν. Οι σφοδρές επιθυμίες για ένα πράγμα τυφλώνουν την ψυχή για τα άλλα πράγματα. άρεσε σε 30 |
Καλόν εν παντί το ίσον. Υπερβολή δε και έλλειψις ού μοι δοκεί. Είναι ωραίο πράγμα η ισορροπία παντού. Ενώ η υπερβολή ή η έλλειψη δεν είναι, νομίζω. άρεσε σε 30 |
Άγρυπνος έσο κατά τον νουν· συγγενής γαρ του αληθινού θανάτου ο περί τούτον ύπνος. Το μυαλό σου να είναι άγρυπνο, γιατί μοιάζει με αληθινό θάνατο ο ύπνος του νου. άρεσε σε 30 |
Η εν δημοκρατίη πενίη της παρά τοις δυνάστησι καλεομένης ευδαιμονίης τοσουτόν εστίν αιρετωτέρη, οκόσον ελευθερίη δουλείης. Η φτώχεια στο δημοκρατικό πολίτευμα είναι τόσο προτιμότερη από τη δυναστική «ευδαιμονία», όσο (προτιμότερη είναι) η ελευθερία από τη δουλεία. άρεσε σε 29 |
Τον οιόμενον νουν έχειν ο νουθετέων ματαιοπονεί. Ματαιοπονεί όποιος συμβουλεύει αυτόν που νομίζει ότι τα ξέρει όλα άρεσε σε 28 |
Ο φθονέων εωυτόν ως εχθρόν λυπέει. Αυτός που φθονεί βασανίζει τον εαυτό του σαν να είναι εχθρός. άρεσε σε 28 |
Γνώμης δύο εισίν ιδέαι, η μεν γνησίη, η δε σκοτίη. Υπάρχουν δύο είδη γνώσης, η γνήσια (σαφής) και η σκοτεινή (ασαφής). άρεσε σε 28 |
Οι εκούσιοι πόνοι την των ακουσίων υπομονήν ελαφροτέραν παρασκευάζουσι. άρεσε σε 27 |
Ανδρείη τας άτας μικράς έρδει. Η γενναιότητα κάνει τις συμφορές να φαίνονται μικρές. άρεσε σε 27 |
Μηδέ υπέρ τε δύναμιν αιρείσθαι του εωυτού και φύσιν. Να μην κάνεις επιλογές που ξεπερνούν τη δύναμή σου και τη φύση σου. άρεσε σε 27 |
Ούτε σώμασιν ούτε χρήμασιν ευδαιμονούσιν άνθρωποι, αλλ’ ορθοσύνη και πολυφροσύνη. Οι άνθρωποι δεν ευδαιμονούν χάρη στα σώματα και τα υλικά αγαθά, αλλά με την ανατροφή [την παιδεία] και τις πολλές γνώσεις. άρεσε σε 25 |
Οίσιν ο τρόπος εστίν εύτακτος, τούτοισι και ο βίος συντέτακται. Αυτοί που η συμπεριφορά τους είναι σε τάξη και η ζωή τους είναι τακτοποιημένη. άρεσε σε 24 |
Ουκ αν εκώλυον οι νόμοι ζην έκαστον κατ’ ιδίην εξουσίην, ει μη έτερος έτερον ελυμαίνετο. Δεν θα εμπόδιζαν οι νόμοι να ζει ο καθένας όπως θα ήθελε, αν ο ένας δεν θα έβλαπτε τον άλλον. άρεσε σε 24 |
Ψυχής τελεότης σκήνεος μοχθηρίην ορθοί. Η τελειότητα της ψυχής επανορθώνει την κακότητα του σώματος. άρεσε σε 24 |
Ομοφροσύνη φιλίην ποιεί. άρεσε σε 23 |
Μείζονες γαρ ορέξεις μείζονας ενδείας ποιεύουσιν. Οι πολύ μεγάλες επιθυμίες φέρνουν πολύ μεγάλες φτώχειες. άρεσε σε 22 |
Ισχύς και ευμορφίη νεότητος αγαθά, γήρατος δε σωφροσύνη άνθος. Η δύναμη και η ομορφιά είναι τα αγαθά της νεότητας, ενώ το άνθος των γηρατειών είναι η σωφροσύνη. άρεσε σε 22 |
Δημόκριτος τους ευπρεπείς και απαιδεύτους ομοίους είπεν είναι αλαβάστρω γέμοντι όξος. Ο Δ. είπε ότι οι ευπρεπείς αλλά απαίδευτοι μοιάζουν με [πολύτιμο] δοχείο από αλάβαστρο που είναι γεμάτο ξίδι. άρεσε σε 21 |
Φαύλων έργων και τους λόγους παραιτητέον. Να αποφεύγεις τα φαύλα έργα αλλά και τα φαύλα λόγια. άρεσε σε 20 |
Φθόνος γαρ στάσιος αρχήν απεργάζεται. Ο φθόνος προετοιμάζει ανταρσία εναντίον της εξουσίας. άρεσε σε 20 |
Όπερ μάλιστα την αρετήν συνέχει, το αιδείσθαι. Εκείνο που περισσότερο από όλα είναι η συνεκτική δύναμη της αρετής είναι η αιδώς. άρεσε σε 20 |
Τον φαύλον παραφυλάττειν δει, μη καιρού λάβηται. Πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή με τους φαύλους για να μην αρπάξουν την ευκαιρία. άρεσε σε 20 |
Η του πλέονος επιθυμίη το παρεόν απόλλυσι. Η επιθυμία για το περισσότερο ακυρώνει το παρόν. άρεσε σε 19 |
Οι φειδωλοί τον της μελίσσης οίτον έχουσιν εργαζόμενοι ως αεί βιωσόμενοι. Οι τσιγκούνηδες έχουν τη μοίρα της μέλισσας που δουλεύουν σαν να πρόκειται να ζήσουν για πάντα. άρεσε σε 19 |
Φειδώ τοι χρηστή, εν καιρώ δε και δαπάνη Η φειδώ είναι βεβαίως ωφέλιμη, στον κατάλληλο όμως χρόνο και η δαπάνη. άρεσε σε 18 |
Θείου νου το αεί τι διαλογίζεσθαι καλόν. Ένα θείο μυαλό σκέφτεται πάντα κάτι καλό [ωραίο]. άρεσε σε 18 |
Ελπίδες αι μεν των ορθά φρονεόντων εφικταί, αι δε των αξυνέτων αδύνατοι. [Αξυνέτων=ανοήτων] άρεσε σε 17 |
Μωμεομένων φλαύρων ο αγαθός ου ποιέεται λόγον. Ο καλός άνθρωπος δεν δίνει σημασία στις κακίες των φαύλων. άρεσε σε 17 |
Μη πλέω προσάπτεσθαι των δυνατών. Μην καταπιάνεστε με πράγματα που ξεπερνούν τις δυνατότητές σας. άρεσε σε 16 |
Ευγνώμων ο μη λυπεόμενος εφ’ οίσιν ουκ έχει, αλλά χαίρων εφ’ οίσιν έχει. Σκέφτεται σωστά αυτός που δεν λυπάται για αυτά που δεν έχει, αλλά χαίρεται για αυτά που έχει. άρεσε σε 16 |
Της ησυχίης πάντες οι πόνοι ηδίονες. Κάθε κόπος είναι προτιμότερος από την αδράνεια. άρεσε σε 15 |
Θυμώ μάχεσθαι χαλεπόν. Είναι δύσκολο να αντιστέκεσαι στην επιθυμία. άρεσε σε 15 |
Κακά κέρδεα ζημίαν αρετής φέρει. άρεσε σε 13 |
Ετεή μεν νυν ότι οίον έκαστον εστιν ή ούκ έστιν ού συνίεμεν. Δεν γνωρίζουμε στην πραγματικότητα τι είναι το κάθε πράγμα και τι δεν είναι. άρεσε σε 12 |
Αλογιστίη μη ξυγχωρέειν ταίσι κατά τον βίον ανάγκαις. Είναι αφροσύνη να μη συμβιβάζεται κανείς με τις πρακτικές ανάγκες τής ζωής. άρεσε σε 10 |
Ουκ έστιν ούτως ασφαλής πλούτου πυλεών, όν ουκ ανοίγει τύχης καιρός. Δεν υπάρχει πύλη για τον πλούτο τόσο ασφαλής που δεν θα μπορούσε να την ανοίξει η εύνοια της τύχης. άρεσε σε 10 |
Ηδονήν ου πάσαν, αλλά την επί τω καλώ αιρείσθαι χρεών. Όχι οποιαδήποτε ηδονή, αλλά πρέπει να διαλέγεις αυτήν που είναι για καλό. άρεσε σε 10 |
Πονηρά φύσις εξουσίας επιλαβοµένη δηµοσίας απεργάζεται συµφοράς. άρεσε σε 8 |
Ισχυρότερος ες πειθώ λόγος πολλαχή γίνεται χρυσού. Για την πειθώ, είναι πολύ ισχυρότερα τα λογικά επιχειρήματα από το χρυσάφι. άρεσε σε 6 |
Φύσει το άρχειν οικήιον τω κρέσσονι. Από τη φύση της η εξουσία ταιριάζει στον καλύτερο. άρεσε σε 6 |
Αφορισμοί
Τα καλά μας έρχονται με δυσκολία και μετά από αναζήτηση, ενώ τα κακά και χωρίς να τα αναζητήσουμε. άρεσε σε 85 |